Veilig mailen
Waarom mag je niet gewoon mailen?
In de wet staat dat zorginstellingen via een beveiligde verbinding moeten mailen met patiënten, mantelzorgers en overige zorgverleners. Zo voorkomen we dat medische gegevens openbaar worden en beschermen we uw privacy. U kunt wél een ‘gewone mail’ sturen als u een algemene vraag heeft, bijvoorbeeld over onze openingstijden of de route.
Zodra de vraag persoonlijk wordt en bijvoorbeeld gaat over uw aandoening of uw behandeling, kunt u deze beter niet via gewone mail stellen. Wij mogen sowieso alleen via een beveiligd mailsysteem antwoorden. Ook als u bijvoorbeeld alleen maar wilt weten hoe laat uw afspraak met dokter De Vries morgen is, mogen we u dit niet via gewone mail laten weten. Voor de wet gaat het dan namelijk om persoonlijke gegevens.
Veilig mailen
Wilt u een persoonlijke vraag stellen of medische gegevens sturen? U kunt ons dan het beste even bellen. Wilt u per se mailen? Stuur dan een mail waarin u schrijft dat u persoonlijke informatie wilt sturen of wilt opvragen. We zorgen dan dat u die informatie via Zorgmail (een veilige verbinding) naar ons kunt sturen of deze kunt downloaden.
Hoe werkt Zorgmail?
Als we uw verzoek via telefoon of e-mail binnenkrijgen, sturen we u een mail terug. Hierin staat dat we uw verzoek goed ontvangen hebben en wordt nog eens uitgelegd hoe Zorgmail werkt. Daarna krijgt u automatisch een mail met een link naar Zorgmail. U klikt op die link en er opent een webpagina. U ontvangt vrijwel direct per mail of telefoon een code. De code voert u in op de webpagina. Doe dat wel binnen 15 minuten, anders vervalt de code weer.
Als u met de code bent ingelogd, kunt u op de webpagina onze mail beantwoorden en uw vraag stellen. Ook kunt u er documenten die u heeft opgevraagd downloaden. Deze kunt u het beste op een beveiligde plek opslaan.
Vragen
Heeft u nog vragen of werkt het niet goed? Bel dan naar tel. 0475 – 587 600 dan helpen we u graag verder.